دختر گلم آندیادختر گلم آندیا، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 3 روز سن داره
دختر گلم ویانادختر گلم ویانا، تا این لحظه: 9 سال و 7 روز سن داره

فرشتهای کوچولوی ما

21 ماهگی آندیا

1392/12/11 17:57
نویسنده : مامان مریم
863 بازدید
اشتراک گذاری

                      19.gif عروسک قشنگه 21 ماهگیت مبارک عسل مامان19.gif

                                                 Kisses

این چند وقته خیلی اتفاقا افتاد. خیلی چیزا و کارهای جدید یاد گرفتی. ولی من فرصت نکردم بیام اینجا برای همین دیگه گفتم برای 21 ماهیت بیام خلاصه همش رو برات بگم

اول از همه این که همونجوری که نفهیدم چه جوری دیگه شیشه نگرفتی و از شیر خشک گرفتمت دیگه الان  2 ماه بیشتره که پستونک رو(که دائم تو دهنت بود) پریسا دنیای شکلک ها http://www.sheklakveblag.blogfa.com/گذاشتیم کنار اصلا هم اذیت نکردی فقط دیدم تا پستونک جلو چشمت باشه زود میگیریش ولی اگه نباشه فرقی نمیکنه منم دیگه کم کم شبا که گریه میکردی بهت میدادم که اونم بعد از 3 یا 4 شب برای همیشه گذاشتی کنار و من خیلی خوشحال شدم چون دیگه اصلا برات خوب نبود من برای هیچ کار اصراری نداشتم و خدا روشکر تا حالا خوب باهام همکاری کردی یه پروژه سخت دیگه پوشکه که اونم امیدوارم زود و راحت و موفقیت آمیز باشه...                               

 

دندونای نیشتم بالاخره جوونه زدن البته اینم بگم که خیلی خیلی برای دندونای نیش اذیت شدی همش انگشتتو میکشیدی بهشون و یه روز که از صبح تا شب فقط گریه میکردی..اما خدا رو شکر دندونات به اندازه دندون 2 ساله کامل شدن

قربونت برم دختر مهربونم که تو کارای خونه کمک میکنی دیگه تقریبا اسم همه وسایل دوروبرتو یاد گرفتی وقتی ازت میخوام چیزی روبیاری برام میاری.سفره میندازی..دستمال بهم میدی ..جارو میکنی (جارو دستی کفشدوزکی)...لباستو میزاری رو شوفاژ خشک شه...لباساتو درمیاری..دیگه کاملا خودت غذا میخوری و من اصلا بهت نمیدم البته اینم بگم همچنان کم غذایی و لباسای پارسالت خیلیا فقط قدش کوتاه شده..نقاشی رو در و دیوار هم چنان ادامه داره و لوازم آرایش هم همینطور فقط این که فهمیدین هر کدوم چه کارایی دارن مثلا ریمل برا مژه رژ لب برای لب و سایه و رژگونه هر کدوم برای چیهشکلکهای جالب آروین

هر بچه ی رو که میبینی خیلی ذوق میکنی و بدو بدو میری به سمتش.هر چیزی که دستته حتی چیزی که خیلی برات عزیزه اگه کسی ازت بخواد اول نمیدی ولی وقتی میبینی ناراحت شده زود میدی دستش

کار بدی هم تازگیها میکنی اینه که یهو میزنی ولی بعدش زود بوس میکنیو ناز میکنی میگی نااا نااا نمیدونم این چه مدل محبتیه دیگه!!!352nmsp.gif

مرتب باعث میشی که احساسات من قلیان کنه مثلا چند وقت پیش کنارت دراز کشیده بودم داشتیم باهم نقاشی میکردیم هی موهام میافتاد روصورتم یه دفعه تو با اون دستای کوچووی نازت موهامو زدی کنار و صورتمو بوس کردی و دفتر نشون دادی که برات نقاشی کنم انقد ذوق زده شده بودم که اشک تو چشام جمع شد و کلی قربون صدقت رفتم....یا وقتی میبینی ناراحتم زود میفهمی میای بغلم میکنی بوسم میکنی و من همه چیز یادم میره..کوچیک تر که بودی وقتی بابات دست منو میگرفت یا بغلم میکرد حسودی میکردی گریه میکردی وحشتناک اما الان خیلی دوست داری و خودت برامون لوس میکنی...وقتی میزارم جایی و یه مدت منو باباتو میبنی دستتو میندازی دور گردن ما و هردومونو با هم بغل میکنی...چشمکای خیلی نازی میزنی که مخصوص منه...باانگشت کوچولوت بوس شلیک میکنی و یه وقتا احساساتی میشی میای بغلمو هی بوسم میکنی و خودتو لوس میکنی فرشته کوچولوو

تاب و اسبتو خیلی دوست داری ولی خب وقتی تاب بازی میخوای هی مرتب میگی تاب تاب تاب تاب مخصوصا وقتی من کار دارم یه وقتام اول وایستاده هولت میدمو بعد نشسته و بعدم دراز کشیده دیگه میبینی خلی خسته شدم شاید لطف کنی و پیاده شی

پوست میوه یا شکلات یا کلا هر آشغالی رو میبری میندازی توسطل آشغال اتاق

این چند وقت چند بارم مریض شدیم هر 3 تامون هم من  هم تو هم بابا و خیلی دنبال دوا و دکتر بودیمپریسا دنیای شکلک ها http://www.sheklakveblag.blogfa.com/

یه مدت بابایی وقتی میخواست قرض بخوره تو میرفتی پیشش و قرصو میدادی بهش و از اون موقع هر وقت میبینیش زود با ناز میگی قرص و بعد از غذا انگار مسئولیت بزرگی داشته باشی تا میگه قرص نخوردم زود بلند میشی میدویی میگی قص قص

وقتی میریم خونه مامانی اتاق عمه نیلوفر شون میدی میگی عمه عمه وقتی هم میریم خونه مامان نانا میگی خاااه خاااه خااه یعنی خاله..وقتی میریم خونه مامانبزرگات میخوایم برگردیم میری قایم میشی که نبریمتپریسا دنیای شکلک ها http://www.sheklakveblag.blogfa.com/

تو خونه وقتی خرابکاری میکنی میری بین مبلا قایم میشی و بعدم میگی دااال و وقتیه که زمین میخوری و جاییت درد میگیره یهو میگی مامان مامان و میای نشونش میدی تا بوسش کنم

وقتی پی پی میکنی خودت بینیتو میگیری و سرتو تکون میدی و میگی اه اه

 

جملات کوتاه هم میگی مثل:آب بده...این چی؟...مال من...تا تا عباس...اده من

تازگیها هم مثل طوطی کوچولو هر چی بهت میگیم و تکرارمیکنی

 

وقتی چیزی که در داره رو میخوای باز کنی اول سعی میکنی اگه باز نشد هی میگی  باس باس انقدر میگی تا یکی برات باز کنه

 

 

میدونی کدوم دکمه کیبورد رو بزنی که اهنگ پلی بشه وقتی کامپیوتر روشنه یا خودت روشن میکنی آهنگ میزاری بعد خودت میای میرقصی

 

 

تازگیها نازتم زیاد شده قهر میکنی میری تو اتاق در رو میندی بیام نازتو بخرم تا آشتی کنی اینو از کی باد گرفتی من موندم؟؟!

 

یه وقتام با اون انگشت کوچولوت یه چیزی نشون میدی بعد دستتو میزاری رو دهنت با ناز میخندی و یه عشوه ای میای!!! 

 

بیشتر حیواناتم وقتی میپرسم صداشونو در میاری برای اسب دستاتومیاری بالا انگار افسارشو میکشی و میگی ایهیهیEmoticon

خیلی کارای بامزه دیگه هم میکنی که الان تو ذهنم نیست

 

دایره لغات جدیدت و تلفظ جدید کلمات قبلی:

مامان...  بابا...  آبه... بدو ...نون... دست... پا.. به به...عمه...عمو...سس..آش...علی....توپ..اونا...اینا...مو..موزز...سیب..توت...ماست...جیش..پی پی...نه...نی نی...نیست..د د...مااشین...موووش...

آنا:آندیا  چش: چشم    اده: بده     آده:آره     آبازی: آب بازی   قوووص:قرص   خااااه:خاله ..

توتو: کوکو   شش:کفش   قل:گل   جوجی: جوجو  بشی: بشین   عسیسم:عزیزم

اشب:اسب  الو:تلفن   داای: دایی    نرد:زرد   م نه:مریم    آآآشی:آرش  مسی:مرضیه سیر:شیر

باباا یی:بابایی  مست:بستنی  چااا:چایی   خار:کار   دال:دالی   نا نا :نازی نازی   باس:باز

 

 

 

 

 

 

 847152jqzsfug7t2

 847152jqzsfug7t2

اینم هنر مامان برای پشت در اتاقت

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان ارمیا و ایلمان
17 اسفند 92 9:33
ای خدا مثل عسل می مونه. ایشالله همیشه سلامت و شاد باشه گلم.
مامان مریم
پاسخ
ممنونم عزیزدلم
مامان علی کوچولو
18 اسفند 92 17:01
آفرین خاله چه کارایی یاد گرفتی تو خانم خانماو افرین به مامان مریم هنرمند خیلی خوشگل درست کردین
مامان مریم
پاسخ
مرسی خاله جون..لطف داری
مامان بنيتا
7 فروردین 93 12:13
سلام،انديا جون بسيار زيبا ودوست داشتنيه،خداحفظش كنه،خوشحال ميشم به وب ماهم سربزنيد،اگه به دوستاتون بنيتا جون رو هم اضافه كنيد تا بيشتر با هم درارتباط باشيم خيلى خوشحال ميشم
مامان مریم
پاسخ
سلام عزیزم ممنونم چشم حتما به وبلاگ بنیتا جون سر میزنم
دایی پوریا
22 شهریور 93 22:10
هر کلمه ای روزی متولد شده برای اولین بار! نمی دانم کی وکجا چه کسی به آن یکی گفت:دوست دارم اما خوش به حال ما که امروز بلدیم.